S Cube Newsletter – January 2019

מסקנות ראשונות – סקר אס קיוב 2018

בהמשך לניוזלטר הקודם ולכבוד השנה האזרחית החדשה, נציג בפניכם מקצת מהמסקנות החדשות העולות בסקר אס קיוב השנתי, אשר יובאו במלואן ביום העיון הקרוב, והפעם בנושא שיעורי הריבית המקובלים בהסכמי השקעה של קרנות הון סיכון.

כמידי שנה נחשוף את סקר אס קיוב הייחודי, המכיל נתונים שנאספו מאז שנת 2013. בעדכון זה בחנו את המגמות הקיימות והחדשות אשר התרחשו במהלך שנת 2018 ביחס לשנים קודמות.

לדוגמה, בשנת 2018 המגמה של מעבר להסכמי השקעה אשר לא כוללים ריבית על ההשקעה במניות בכורה ממשיכה ואף צוברת תאוצה. כיום ברוב סבבי הגיוס, כ-60% מתוכם, משתמשים במודל השקעה ללא ריבית בניגוד למגמה שרווחה בתחילת העשור.

להלן שיעור ההסכמים ללא תוספת ריבית על ההשקעה:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* יש להדגיש שזו אינה המלצת אס קיוב אלא מסקנות הסקר בלבד

על פי הסקר נמצא כי חל שינוי במניות בכורה משתתפות  בשיעור הסכמי ההשקעה ללא תוספת ריבית שגדל מכ-20% בשנת 2013 לכ-55% בשנת 2018. במניות בכורה בלתי משתתפות הייתה יציבות יחסית בשיעור הסכמי ההשקעה ללא תוספת ריבית אשר עמד בממוצע על 58%, אך בשנת 2018 חלה עלייה לשיעור של 65% מסך הסכמי ההשקעה.

גובה הריבית השכיח בהסכמי ההשקעה הינו בין 4%-8%, כאשר בשנים האחרונות חלה ירידה בגובה הריבית השכיח לטווח של 4%-6%. יתכן וירידה זו נובעת בין היתר מהירידה בריבית הליבור אשר הקטינה בהתאם את פרמיית הסיכון הנדרשת על ידי קרנות ההון סיכון. בנוסף, היצע וביקוש שגרמו באופן כללי לשיפור תנאי החברות המגייסות בהסכמי ההשקעה.

ראוי לציין כי בבחינת הסכמי השקעה בשנת 2018 בסבבי גיוס מוקדמים, SEED ו-A, אחוז גבוה מאוד מההסכמים היו ללא תוספת ריבית כלל על ההשקעה. על כן ניתן לצפות כי מגמה זו תמשיך גם בשנים הבאות.

ביום העיון הקרוב, בשיתוף משרד מיתר, נציג את מגמות 2018 בנוגע לסכומי השקעה הממוצעים לפי סיבוב השקעה, שיעור האופציות הניתנות לעובדים בענף, שיעורי הריבית הנדרשים על ידי המשקיעים ותחזית לשנת 2019.

יום העיון יתקיים בתאריך 06/02/2019 בשעה 17:00.

תודה שקראתם, נשמח לראותכם ולשמוע את חוות דעתכם.